۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۰

گزارش خبری/

روستای بندمحمدعبدالله محروم از آب و برق و تلفن و گاز/ وعده مسئولان برای تامین خواسته مردم

روستای بندمحمدعبدالله محروم از آب و برق و تلفن و گاز/ وعده مسئولان برای تامین خواسته مردم

بوشهر - خبرگزاری مهر: روستای بندمحمد عبدالله از روستاهای شهرستان دشتستان است که از اغلب امکانات از جمله آب و برق و گاز و آنتن‌دهی تلفن همراه محروم است و اهالی این روستا درخواست‌های زیادی را برای تامین این نیازها داشته‌اند که تاکنون محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روستاهای بسیاری هستند که از داشتن برخی از امکانات محروم هستند ولی در کنار آن، امکاناتی هم دارند که می‌تواند برخی از نیازهای خود را تامین کنند ولی برخی از روستاها هستند که از هیچ یک از این امکانات برخوردار نیستند.

هرچند در گذشته امکاناتی نظیر آب و برق و گاز و تلفن در روستاها وجود نداشت و روستاییان نیز با تمام توان خود در عرصه تولید فعال بودند ولی امروزه نیازها تغییر کرده است و ضروری است که همه مردم از امکانات و چنین زیرساخت‌هایی بهره‌مند شوند.

روستای بند محمد عبدالله از روستاهای بخش آب‌پخش در شهرستان دشتستان است که از بسیاری از امکانات نظیر آب و برق و تلفن و گازمحروم است و مردم این روستا ناچارند برق خود را با ژنراتور تامین کرده و آب و گاز را نیز از شهر بیاورند و تلفن هم که هیچ‌.

مردم این روستا بارها و بارها خواسته‌های خود را مطرح کرده‌اند ولی تاکنون صدای آنها به گوش کسی نرسیده است و آنها امیدوارند که در آینده شاهد تامین نیازهای خود باشند.

آب و برق و پوشش تلفن همراه نیاز اساسی مردم روستا

یکی از اهالی روستای بند محمد عبدالله در ارتباط با مشکلات و نیازهای روستا گفت: کمبودهای بسیار زیادی را در روستا داریم که البته آب و برق و پوشش تلفن همراه نیاز اساسی مردم روستا است که امیدواریم شاهد پیگیری برای رفع آن باشیم.

وی ادامه داد: این روستا دارای 15 خانوار است که شغل اغلب مردم روستا کشاورزی و دامداری است و در عرصه تولید گندم نیز کارهای بسیار خوبی انجام شده که می‌توان به برداشت بیش از 100 تن گندم در سال جاری اشاره کرد.

وی ادامه داد: این خواسته مردم روستا کم‌ترین چیزی است که می‌توانیم از مسئولان بخواهیم و امیدواریم شاهد توجه بیش از پیش به روستاها و رفع نیاز انها باشیم.

جمع‌آوری خودیاری و کمک‌های خیرین برای تامین نیازهای روستا

بخشدار آب‌پخش نیز در ارتباط با پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع نیازها و مشکلات این روستا اظهار داشت: رفع مشکلات و نیازهای روستاییان بخش آب پخش یکی از مهمترین و اساسی‌ترین اولویت‌های ما است که تلاش‌های بسیاری را در این راستا انجام داده‌ایم.

غلامرضا وفایی اضافه کرد: مبالغی به عنوان خودیاری و کمک های خیرین برای کمک هزینه انتقال آب و برق به این روستا جمع‌اوری شده است که امیدواریم به زودی شاهد رفع مشکلات این روستا باشیم.

امام جمعه شهر آب‌پخش نیز گفت: روستاها نقش بسیار مهمی در تولید دارند و باید امکانات لازم برای حضور روستاییان در روستاها فراهم باشد تا بتوانند به این روند تولید خود به‌ویژه در بخش‌های کشاورزی و دامداری ادامه دهند.

حجت‌الاسلام خداداد رضائی افزود: روستای بندمحمد عبدالله نقش مهمی در تولید گندم و محصولات دامی دارد و همه مسئولان باید همت و تلاش کنند تا مشکلات آنها رفع شود.

پیگیری برای اخذ مجوز انتقال آب از خط لوله کوثر به روستا

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با تلاش‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات این روستا اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به روستاها توجه خاصی دارد و با توجه به اینکه روستاییان در امر تولید نقش به‌سزایی دارند، لازم است که نیازهای مردم تامین شود.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد خواستار تلاش همه مسئولان برای رفع مشکلات روستاها شد و اضافه کرد: در صورت توسعه زیرساخت‌های آب و برق در این روستا شاهد بازگشت بسیاری از اهالی به روستا خواهیم بود که این موضوع در تولید و اشتغال نقشی بسیار مهم خواهد داشت.

وی از برگزاری نشستی با حضور سایر مسئولان ذی‌ربط به ویژه مسئولان اب و برق برای رفع مشکلات این روستا خبر داد و تصریح کرد: هماهنگی و تعامل لازم را برای رفع نیازهای روستا به کار خواهیم گرفت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روستای بند محمد عبدالله پنج کیلومتر تا خط انتقال آب کوثر فاصله دارد که باید با اخذ مجوز انتقال آب به روستا، مشکلات آب روستا را رفع کنیم.

کد خبر 2145091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha